17 år og jomfru
brevkassespørgsmål af
Kald mig Frederik
17 år
Ja jeg er 17 år gammel og jomfru.
Jeg føler ikke det er normalt, selvom der er så mange andre der også er det har også venner der stadig er det, det er ikke nyt for mig at få afvide jeg er pæn af damerne men alligevel er jeg tilbageholdene i forhold til at prøve på noget, nu skal det jo heller ikke værre noget random fest shit men altså selv folk jeg møder i hverdagen, jeg kommer fra Aa så er meget social i byen, det er også langt fra nyt for mig at få nogle kys når jeg er til fester eller i byen.
Ved ikke om andre har det sådan, altså jeg har haft kærester men aldrig haft sex "skal lige siges det er 1.5 år siden jeg sidst havde en kæreste" har dog fået både blowjob og handjob og rørt ved en pige men aldrig haft sex.
Håber folk kan relatere, så man kan få nogle svar.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå den følelse du beskriver. Sex er noget der fylder hos mange, og selv om virkeligheden fortæller noget helt andet, er der ofte en forventning blandt unge, om at man jo nok har prøvet at have sex, som 17-årig.
Lad mig gøre det meget tydeligt. Du er FULDSTÆNDIG NORMAL. Der er intet mærkeligt i at være jomfru som 17-årig.
Lidt mere end 20 procent af Danske unge er stadig jomfru, når de fylder 18 år. Det er altså 1 ud af 5 unge.
Nogle er selvfølgelig også igang meget tidligere, men langt de fleste får faktisk først debut efter de er fyldt 16 år. Og alt det her med alder er måske i bund og grund slet ikke så vigtigt.
Jeg tænker det er langt vigtigere at man er tryg med det man kaster sig ud i. Særligt når det kommer til sex. For det kan være helt fantastisk, men også noget rigtig rod, hvis man kommer igang før man føler sig rigtig klar. Eller hvis man har sex med en tilfældig, hvis man egentlig brug for at være rigtig tryg ved den man skal være sammen med.
Som du beskriver dig selv, lyder det som om du har det bedst med at vente til "den rigtige" er der. Du er i hvert fald ikke til noget helt random.
Mange af de unge jeg taler med, som startede tidligt, siger ofte at de ville ønske de havde ventet...så jeg tænker du gør det helt rigtige.
Når du er social, og pigerne også godt kan lide dig, skal det nok komme. Der er ikke noget mærkeligt ved at du er lidt tilbageholdende. Det er en stor ting, og alle der siger at de ikke er nervøse de første gange er altså bare fulde af p... ;)
Giv det tid. Du vil gerne at det skal være godt, og det er der ikke noget forkert i. Det skal nok komme.
Mange hilsner
Elisa