15 år
brevkassespørgsmål af
MiCr0
14 år
Jeg bliver snart 15 år, men hvad får man så lov til at kunne gøre af nye ting altså hvad
kan man få lov til som man normalt ikke ville kunne gøre hvis man var 14

Svar:
Hej MiCr0
Det er en stor ting at blive 15, så det kan du godt glæde dig til.
Og 15 er faktisk et vigtigt år, for der sker en del ændringer i dine rettigheder. Altså flere ting du selv har medindflydelse på eller måske endda lov til at bestemme helt selv.
Vi har lavet en artikel som beskriver hvilke rettigheder du har op gennem barndom og ungdom indtil du bliver 18 år. Du kan læse den her
Rigtig god fødselsdag når du når dertil :)
Niels-Christian