12 år og bh
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej.
Jeg er en pige på 12 år. Jeg var engang på shoppingtur med min veninde hvor vi købte en bh sammen. Der er bare det ved den at der er push-up i den så jeg føler ikke rigtigt at jeg er mig selv når jeg har den på. Min mor ved godt at jeg har den men jeg kunne godt tænke mig en bh som var uden push-up. Jeg har set en på nettet som er i str. 12 år hvor der ikke er noget push-up i. Jeg synes bare at det er lidt pinligt at spørge min mor om jeg gerne må få den. Håber virkelig at i kan hjælpe mig.

Svar:
Hej med dig!
Det kan være svært at finde sin første BH og finde ud af hvilken BH man har det bedst i. Jeg synes det er rigtig godt, at du mærker efter om den du har købt med din veninde føles rar at have på og om du føler du kan slappe af i den og være dig selv. Det lyder ikke til, at den er rar at have på, så jeg synes da det lyder rigtig godt hvis du kunne få en uden push-up som du bedre kan lide. Det er vigtigt at man har noget tøj som man føler sig godt tilpas i.
Jeg kan godt forstå du synes det kan være lidt pinligt at spørge om sådan noget, men husk på at din mor også engang har skulle have hendes første BH og at hun sikkert synes det er rigtig dejligt, at du har lyst til at høre hendes mening om det.
Hvis du synes det er alt for pinligt kan du måske prøve at logge på 1-1chatten, her på cyberhus. Det kan være rart at snakke med nogle andre inden man skal snakke med sin mor. Det kan være du kan "øve" hvad du skal sige til din mor på chatten. Ellers kan du også prøve at skrive det du vil sige ned inden du siger det højt til din mor. Det kan være godt at have tænkt godt og grundigt over hvad man vil sige. Det kan gøre det nemmere at sige det, hvis man har ordene parat i hovedet.
I forhold til at købe en BH på netet, så kan det godt være svært, fordi man ikke kan prøve den inden og se om den passer i både omkreds og skål. Måske kunne dig og din mor tage en tur ned i en undertøjsforretning. Dem, der står dernede er nemlig eksperter i hvordan BH'er skal sidde. Jeg er sikker på at de også har en rigtig fin en uden push-up.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Med venlig hilsen Astrid