10års forskel

brevkassespørgsmål

10års forskel

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 10 år 3 uger siden

Hej brevkasse.

For en måned siden begyndte jeg at skrive med en på 24 år, han virkede vildt sød og interessant.
Det endte med at vi udviklede vores snapchat, der skrev vi og sendte en masse billeder. Til en dag han spurgte om vi skulle mødes, det ville jeg rigtigt gerne, men ville også gerne passe på...da jeg ved at fyre i den alder har prøvet mere og måske bare vil i seng med en pige, men jeg tog alligevel der over. jeg fortalte min veninde om ham og fortalte at han boede tæt på hende. Hun synes jeg var bindegal, men jeg skulle ringe til hende hvis der skete noget jeg ikke havde lyst til, da hun boede i nærheden af ham og hurtigt kunne komme og hente mig..der tog jeg så meget fejl, han var virkeligt rar og han prøvede virkleigt ikke på noget. efter den dag har vi været sammen felre gange og udvekslet telefon numre, jeg er blevet helt vildt forelsket i ham og det er gengældt. vi skriver tit sammen om at vi savner hinanden og skriver hver morgen og hver aften inden vi går i seng, men så er der bare lige det med aldersforskellen. mine veninder ved godt at jeg er forelsket og det er gengældt, men de synes det er en for stor en aldersforskel, der feks. 10års forskel mellem mine forældre. ved godt at det er noget andet når det er voksne mennesker, men vi er bare så forelsket. vil rigtig gerne sige det til min storesøster på 27, men tror hun bliver skuffet eller sur, men det er hende der ved alt om mig. har virkeligt brug for hjælp, for er lidt forvirret om hvad jeg skal gøre. håber virkeligt virkeligt at i kan hjælpe..

Mvh. den foelsket pige :)

Svar:

Hej forelskede pige

Jeg forstår godt, du er forvirret. Kærlighed kan godt være en svær størrelse, og man styrrer desværre ikke selv, hvem man går hen og bliver forelsket i. Det lyder til, du har fundet dig en rigtig skøn fyr, men desværre er aldersforskellen stor - og måske endda for stor? Det er en skam, at det er aldersforskellen, I har imod jer, da det ikke er noget, man kan gøre noget ved. Du skal dog vide, at du ikke er alene om det. Mange piger bliver forelskede i fyre, der er ældre end dem selv, og det er ikke unormalt at blive forelsket i en, der er en del år ældre end en selv. Især ikke for pigers vedkommende, da mange piger ofte er mere modne end deres alder, og drenge omvendt tit er mindre modne end deres alder.

Det lyder til, du har gjort dig en del tanker omkring jeres forhold. Jeg synes, det er flot, du har delt tankerne med dine veninder og snakket med dem om det. Jeg synes også godt, du kan snakke med din søster om det. Måske kender hun nogle, der har prøvet det samme, eller måske kan hun komme med nogle gode råd, når hun kender dig godt. Du skal dog vide, at din søster måske godt kan blive chokeret og reagere voldsomt på det, da fyren jo er på hendes alder.

Jeg vil råde dig til at tage en snak med fyren om jeres forhold til hinanden. I kan snakke om, hvilke forventninger I har til hinanden, og hvilke forventninger I har til det at være i et forhold. På grund af aldersforskellen er I jo to vidt forskellige steder i livet, og derfor er det måske en god ide at tage en snak om, hvad I gerne vil de næste par år, og om hvilke forventninger I har til et eventuelt seriøst forhold. Jeres forventninger kan godt være meget forskellige, fordi I er så forskellige steder i livet.

En anden ting, du må overveje, er, om du er klar til at have et forhold til en fyr, der er 10 år ældre end dig. Han har oplevet mange ting, som du endnu ikke har oplevet, og derfor vil det måske være bedst for dig at finde en fyr på din egen alder. For selvom I helt sikkert har mange ting til fælles, er der sikkert også mange ting, I ikke har til fælles på grund af aldersforskellen. Det kan man let komme til at glemme, når man er forelsket. Men hvis du har det rigtig godt sammen med ham, og du føler, det er det rigtige, så vil jeg ikke råde dig til at lade være med at være sammen med ham. Dog vil jeg gøre dig opmærksom på, at du må huske, at du kun er 14 år og derfor er under den seksuelle lavalder. Så det er ulovligt for ham at have et seksuelt forhold til dig, som det er nu. Det må I vente med, til du bliver 15 år, hvis du er parat til det til den tid, da han ellers kan blive straffet for det.

Det bedste, jeg kan råde dig til, er, at du skal følge dit hjerte - men at du ikke må glemme at have din hjerne med. Gør hvad du føler for, men glem ikke at brug din sunde fornuft. Og husk at pas på dig selv!

Men venlig hilsen Ditte