øjencreme
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej cyberhus. jeg har købt en øjencreme som skulle reducere rander og poser under øjnene og miske de første aldringstegn... men er det skadeligt i en alder af 15 år?

Svar:
Hej med dig
Jeg synes det er fint, at du gerne vil pleje din hud. Måske har du ikke det store behov for det nu, men du vil blive glad for det når du bliver ældre.
Da jeg ikke kender mærket på den øjencreme du har købt, er det svært at sige, om det er skadeligt for din hud - men jeg tror det umiddelbart ikke. Jeg tror, at du har fået fat i en creme beregnet til kvinder, der er 10-20 år ældre end dig.
Hvis du er i tvivl, så synes jeg, at du skal henvende dig i den forretning, hvor du har købt cremen, og spørge dem til råds. Hvis du har købt den over nettet, har de sikkert en kundeservice du kan ringe eller maile til.
Det er normalt bedst, at bruge cremer som passer til ens hudtype og alder. Bruger du f.eks. en anti-age creme, så kan der være ingredienser i cremen som ikke passer til din hud, og du derfor ikke har gavn af. Hvis du eksempelvis går i Matas, så vil de kunne hjælpe dig til at finde en creme som passer til netop dig. De har cremer i mange forskellige prisklasser, så jeg tror også du kan finde én der ikke er for dyr.
Mange hilsner
Heidi