ØHM..<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
HEEEEEJ!!!
Jeg er en pige på 13 år..
Jeg skal starte i en ny klasse hvor der går den her dreng...lad os kalde ham ''A''
Jeg var på blå mandag med den klasse jeg skal gå i og kom til at gå med A og en pige ''B''
A blev bare sødere og sødere og kom med søde kommentar..
Vi skulle et sted hen hvor vi kom til at ligge og snakke A, B og nogle andre...
Lige pludselig kom der nogle drenge som vi ikke kendte og lagde sig op ved siden af mig..
Den dreng der kom til at ligge ved siden af mig tog mig på brysterne og smækkede mig på
røven da han gik igen..
A kiggede ondt på dem også flækkede vi af grin..
Nå men jeg er blevet mega forelsket i A men jeg har kun set ham to gange..
Der er bare det at A ikke er så høj og jeg er rimelig høj så det ville se dumt ud..
Kan jeg godt bare begynde at skrive med ham eller ville det blive for påtrænende?
Vil der ske noget ved at A er lavere end mig..min. 1 hoved lavere?
Hvad skal jeg skrive om med ham? hvis jeg vælger at skrive med ham
Plzzz svar hurtigt!

Svar:
Kære du,
Jeg synes først og fremmest, at det er rigtig godt, at du klikker godt sammen med A, nu hvor du skal til at begynde i hans klasse. Så ved du i hvert fald, at der er en, du kan godt sammen med.
Du skriver, at han kiggede ondt på de drenge, der tog på dig på jeres Blå Mandag, og at han kom med en masse søde kommentarer. For mig siger det også noget om, at han virker interesseret i dig, og han virker som en sød dreng, der gerne vil passe lidt på dig. Jeg synes ikke, det ville virke for påtrængende, hvis du begyndte at skrive med ham. Hvis du begynder på det, tror jeg det kommer helt af sig selv, hvad I skal skrive om, hvis der er en god kemi imellem jer. Men hvis du har brug for nogle idéer, kan du jo altid spørge, hvordan det går, og spørge ind til hans interesser, skolen, vennerne og familien. Du kan også spørge hvad han for eksempel synes om et bestemt tv-program eller noget musik, og så selvfølgelig sørge for også at fortælle noget selv. Det skal helst ikke føles som et interview eller som om du gennemgår en tjekliste ;-)
Med hensyn til højdeforskellen: Jeg synes, du skal overveje, hvor meget det betyder for dig. Hvis I bare skal være venner, tænker jeg, at det er ligemeget. Hvis I skal være kærester, synes jeg du skal tænke mest på, hvor sød han er og hvordan han behandler dig. Du skal også vide, at han sagtens kan nå at vokse dig over hovedet - piger vokser hurtigere end drenge, og man er først færdigudvokset, når man er omkring 18-19 år. Tænk i øvrigt blot på Thomas Helmig og Renée Toft Simonsen, eller Tom Cruise og Nicole Kidman, dengang de var sammen, der var også stor højdeforskel :)
Jeg håber du finder ud af det med A.
Venlig hilsen
Lærke