Årh der er den her dreng:i<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Der er den her dreng jeg er falden pladask for første dag jeg så ham:i<3. men det er min bedstevenindes bedsteven. han kan os godt lig mig og han spurt óm vi skulde komme sammen,jeg ved ikk hva jeg skal svare fordi det er min bedstevenindes bedsteven:/<3.kan nogen hjælpe mig?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du spørger om der er nogen der kan hjælpe dig, for det er jo en svær situation at stå i. Det er super dejligt at du er faldet pladask for en fyr, men det kan blive til noget rod, fordi det er din bedste venindes ven.
Man kan hurtigt komme til at rode for mange følelser sammen, og det kan blive svært at finde ud af at være venner, hvis den ene kommer til at såre den anden. Jeg synes du skal svare ham at du gerne lige vil snakke med din veninde inden du giver et svar, fordi at det er vigtigt for dig at hun er okay med det. Derefter er der ikke andet for end at snakke med din veninde. Fortæl hende hvad du føler for hendes ven og at det er vigtigt for dig, at hun er okay med at i skriver og måske bliver kærester.
Så kan i snakke om hvad det kan betyde for jeres forhold som veninder. Det er vigtigt i lytter til hinanden og respekterer hinanden - sådan at i prøver på ikke at lade noget komme mellem jer.
Håber du kan bruge mit svar ellers er du velkommen til at skrive igen.
Sommerhilsner
Bibi