<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa CyberHus, jeg er stick forelsket i en pige som jeg ikke kan så synet fra når jeg først ser hende <3 hun er så dejlig & Sød, fra ikke så lang tid siden Krammet vi <3 jeg blev glad inde i mig selv :D Men tror ikke hun er forelsket i mig :( og jeg har hellere ikke rigtig lyst til af spørge om hun er forelsket i mig for det har jeg ikke lyst til af spørge Okay uden mod ingen Love Men jeg elsker hende så meget jeg vil gøre Alt for hende :( -Png

Svar:
Hej Png
Først vil jeg gerne sige til dig, at jeg synes det lyder rigtig dejligt, at du er forelsket i den her pige og jeg forstår godt, hvis du synes, det er lidt svært at spørge hende, om hun også er forelsket i dig.
Når man er forelsket kan man gå rundt med den her gode følelse i maven og føle sig glad og varm indeni. Som du fortæller, så blev du rigtig glad, da I krammede en dag og du kan ikke få øjnene fra hende, når du ser hende.
Du skriver, at du ikke er sikker på, om hun også kan lide dig. Sommetider kan det være rigtig svært at vide, fordi man kan være lidt genert og måske hun også er det? Så for at finde ud af det, har jeg to idèer til dig, som du måske kan bruge:
1) Du kan prøve at få snakket med hende i skolen, måske kunne du spørge ind til, hvad hun har lavet i weekenden, om hun har været i biffen og se en god film, eller hvad du lige synes der ville være godt at spørge om. Du kan også skrive til hende på Facebook eller sende en sms og fortælle hende, at du synes hun er rigtig sød. På den måde kan du lære hende lidt bedre at kende og så kan du måske mærke, om hun også kan lide dig.
2) Du kan fortælle hende direkte, at du synes hun er sød og dejlig. Jeg ved godt det kræver en del mod, men som du selv skriver "uden mod ingen love" :) Nogle piger synes det er lidt romantisk, hvis en dreng kommer og fortæller, at han godt kan lide hende... Og hvis nu hun godt kan lide dig, så ville det jo være ærgerligt, hvis I ikke får sagt det til hinanden.
Håber du finder ud af det...
Held & lykke herfra
De bedste hilsner Rikke