...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey ! Jeg var meget i tvivl om, hvilken brevkasse jeg skulle skrive til, og så blev det altså den her ! Kan du hjælpe mig med at finde ud af, om hvis jeg bestiller noget på denne hjemmeside, vil jeg så skulle betale told ? http://intl.wetseal.com/ I så fald, hvor meget ? Og hvis jeg skal, er det så dumt ? er det dummere at bestille ting på internettet fra andre lande end fra Danmark ? Hvorfor ? På forhånd tak.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du var lidt forvirret over hvor du kan stille dit spørgsmål. Jeg vil gerne svare på det her, men hvis du har flere spørgsmål, så er det en god ide at bruge Jonas inde i brevkassen "Bliv sikker på nettet".:)
Du spørger, om du skal betale told, hvis du bestiller noget fra den hjemmeside du har fundet. Jeg kan se at det er en amerikansk hjemmeside, så ja det skal du. Hvis du ikke vil betale told for de varer du køber på internettet, skal du blot bestille varer fra et EU-land. Du kan sagtens bestille varer fra andre lande, men så skal du selvfølgelig være opmærksom på at en vare du køber billigt kan ende med at blive rigtig dyr, når du oveni prisen skal betale importgebyr, moms og told. Hvor meget du skal betale, afhænger af hvilken vare du har købt, og varens værdi. Du kan læse mere om toldregler for varer købt uden for EU her.
Jeg synes, at det er godt at du tænker over, hvilke hjemmesider du handler på, men jeg tror ikke at du skal være bekymret over, at det er en udenlandsk hjemmeside. Måske du kunne få din mor eller far til at hjælpe dig, når du bestiller varer over nettet. Så kan de kigge på den hjemmeside du har fundet, og måske kan i betale varerne med deres kreditkort. På den måde har i en god sikkerhed for, at du kan få dine penge retur, hvis du eksempelvis ikke modtager dine varer, da banken har mulighed for at tilbageføre pengene til deres konto.
Mange hilsner
Heidi