...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Harrj .. Tror jeg vil starte ved begyndelsen .. Jeg har en bruger, så sådan en chatside. Derinde har jeg fået mange venner, og nogle af dem har jeg mødt irl (Bag mine forældres ryg), for at lære dem bedre at kende. Så en dag, finder jeg en profil, tilhørende den her 14, næsten 15 årige dreng, som jeg vil omtale som S. Han var lige den type jeg omgås, så jeg skrev straks til ham. Men jeg glemte at se efter, hvor han boede ..
Vi begyndte at skrive mere og mere, og han hjalp mig utroligt meget med mine problemer, jeg betroede ham ting, jeg aldrig havde betroet andre, og jeg begyndte at kunne lide ham som mere end ven. En dag skrev han til mig, at han kunne lide mig, og jeg fortalte straks, at jeg også kunne lide ham, og så så efter, hvor han egentlig boede; 200 Km fra mig oO .. Problem.
Og et andet problem; Mine forældre ville ikke lade mig mødes med ham, eftersom han var fra nettet, og det ville være svært at mødes med ham i skjul, når han boede så langt væk. Vi begyndte at snakke om, at det kunne være sjovt hvis han kunne besøge mig, men vi kunne jo begge se problemerne .. Han foreslog at han kunne sove nede på legepladsen i min by, og så kunne vi ses om dagen, men det syntes jeg var en dårlig idé, eftersom han ville fryse ihjel.
Vi begyndte at skrive døgnet rundt, på mobil og på computer, og det var ikke unormalt, at vi skrev hele natten .. Jeg var fuldstændig væk i ham, og han i mig .. Sagde han .. Han skrev de smukkeste ting .. Kom med komplimenter om alt ved mig, og jeg begyndte at gøre det samme ved ham .. Aldrig har jeg givet og fået så mange komplimenter før ..
Han snakkede også altid om, hvor meget han havde lyst til at kramme, kysse og snave mig, og jeg elskede det :3 .. En dag tog jeg mod til mig, og ringede til ham for første gang .. Jeg kunne næsten ikke sige noget som helst, og vores samtale blev megaa nedern, fordi han måtte snakke hele tiden, da jeg ikke kunne .. Jeg ringede igen senere samme dag, og det gik ikke meget bedre .. Efter det, ringed jeg ikke mere .. Eller .. Nogle gange ringede jeg fra min lillesøsters mobil, bare for at høre ham sige "Hallo?" Hvorefter jeg lagde på $; ..
Da vi havde skrevet i ca. 2 måneder, begyndte han at give mig mindre og mindre opmærksomhed .. Jeg blev meget ked af det, og snakkede med min veninde om det, og hun sagde det videre til ham .. Han spurgte om jeg troede jeg havde mistet ham, og lovede, at det havde jeg ikke, han havde bare meget travlt. Fair. Men det blev ikke bedre .. Det gik mere og mere ned ad bakke .. For ca. 4 uger siden, spurgte jeg ham, om han stadig kunne lide mig, og han svarede, at ja, det kunne han, men ikke så meget som han havde givet udtryk for/Kunne dengang, eftersom vi stadig ikke havde mødt hinanden, og at jeg også kunne lide en anden dreng (Dumme mig). Jeg havde flere spørgsmål, men lod dem ligge ..
Ville ikke genere ham for meget. Og den dag idag, skriver vi ca. 1 gang om ugen; og det er ALTiD mig der skriver til ham,ALDRiG omvendt .. Overdriver ikke .__. Her den anden dag, spurgte jeg, en pige som vi begge kender, om hun havde hørt noget fra S på det sidste .. Hun sagde at hun ikke havde hørt meget fra ham, og at han var blevet underlig .. Det gjorde mig lidt gladere; det var ikke kun mig, han var sådan overfor .. Men hvad er der så galt? Har snakket med nogle forskellige om det, og de har forskellige svar; En siger, at han har mistet håbet om noglesinde at møde mig, simpelthen givet op. En anden siger, at han bare ikke vil ødelægge noget mellem mig, og den anden dreng. Så der en der siger, at han ikke kan lide mig mere. En der siger, at han bare er en dum player, der vil have fisse (Han er ikke jumfru - jeg er) Har da også overvejet om det bare er det ..
Han virker ikke til at han er sådan, men alligevel; "Jeg vil gerne besøge dig, hvis vi kan finde ud af, hvad vi skal lave" Har han skrevet engang .. Lyder det ikke lidt ..?. Jeg elsker ham virkelig, og kan ikke glemme ham, har ellers prøvet .. Men alle de ubesvarede spørgsmål .. Håber jeg kan få nogle gode råd om hvad jeg kan gøre, og hvordan hans hjerne egentlig er skruet sammen. På forhånd tak. L.

Svar:
Kære L.
Du fortæller om en dreng du har mødt på nettet, som nu ikke snakker så meget til dig mere, men du elsker ham stadig og kan ikke glemme ham. Du spørger, hvad der kan være galt.
Det er svært, at svare på, hvad drengen tænker og føler. Det kan være at han er usikker, det kan også være, at han har givet op på grund af afstanden som gør, at I ikke kan mødes. Det er altid svært, når man ikke ved, hvad den man elsker vil med én. Derfor vil jeg foreslå, at du fortæller ham direkte, hvordan du har det med hans opførsel på det seneste og hvad du føler for ham.
Samtidig synes jeg, du spørge ham direkte, hvad han føler for dig, og hvad han vil have der skal ske med jer i fremtiden. Fortæl ham, at du er forvirret og ked af det, hvis det er det du føler. Måske er han ikke klar over, hvordan du har det. Uanset hvad svaret bliver, vil det hjælpe dig til at blive afklaret og finde ud af, om du skal prøve at holde fast i ham eller forsøge at komme videre. Held og lykke med det.
Hilsen Julie