Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Rodamputation
brevkassespørgsmål af
Bangebuks
27 år
Hej
Jeg har desværre fået taget et røngten billede som viser betændelse på roden af en rodbehandlet tand, nedesrt i munden 2 sidst. Står for en rodamputation, men er rigtig nervøs, gør det meget ondt? og er det et risikabelt indgreb, ville helst bare ud med tanden ;( men den ses desværre tydeligt i munden..
Venlig hilsen bangebuksen

Svar:
Hej med dig
Jeg kan se at du er 27 år, og desværre falder du udenfor den målgruppe vi har her på Cyberhus, som er 9-23 år. Jeg tænker at dine spørgsmål er meget relevante at stille din egen tandlæge, som skal foretage indgrebet, og det er meget almindelige spørgsmål, som han/hun får tit. Så du kan sagtens spørge med god samvittighed. Husk at du jo betaler dem, så du har helt sikkert krav på at få svar på dine spørgsmål.
Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig yderligere.
Venlig Hilsen
Signe