Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Min tand.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har et problem med en tand, har tabt den for omkring 1 år siden og nu kan jeg se at der ikke er plads til den kommer ud.. Kommer den ud?

Svar:
Hej pige 13 år
Tak for dit spørgsmål om din tabte tand.
Jeg kan desværre ikke svare ja eller nej til dit spørgsmål. Det kunne jeg, hvis jeg kunne se på dine tænder og hvis jeg kunne tage et røntgenbillede. Men det du beskriver, er meget normalt. Altså at man taber en mælketand og at der så er for lidt plads til at den nye tand kan komme ud. Den eneste, der kan svare dig på dit spørgsmål er din tandlæge. Så jeg vil foreslå dig at gå til tandlæge og stille det samme spørgsmål.
Jeg vil tro, at de vil tage et røntgenbillede for at se om du har en ny tand liggende parat i kæben.
Held og lykke med at finde ud af det.
Niels Hansen, tandlæge