Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Knopper på tungen
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej cyberhus, jeg har lagt mærke til nogle knopper på min tunge, de starter på bagerste halvdel af tungen og den der er helt bagerst er rimeligt store, udover det har jeg en hvid belægning på tungen som jeg ikke kan børste væk, den virker også til at være tykkest bagerst. Er det normalt, og er der noget jeg kan gøre ved det?

Svar:
Hej pige 17 år
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå at du spørger om tungen. Forskellige dele af tungen har meget forskellig overflade. Og ovenikøbet kan den se forskellig ud for eksempel alt efter om man er syg eller rask, lige har spist eller drukket noget, der farver tungen.
Det er jo svært at sige dig lige præcis, om det du beskriver er normalt. Det kan jeg kun hvis jeg ser på din tunge og det kan man jo ikke i en brevkasse.
Umiddelbart tænker jeg, at det er helt normalt, det du beskriver.
Jeg kan foreslå dig at gå hen til din tandlæge og stille samme spørgsmål der. De kan bedre svare fordi de kan kikke dig i munden.
Held og lykke med at finde ud af det.
Niels Hansen, tandlæge