Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Ventetid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg gik på en anden skole for noget tid siden, og de sagde at der var ventetid hvis man skulle have bøgle.. Og nu har jeg ventet ihvertfald et halvt år og har ikke hørt noget fra dem. Jeg har overbid og skæve tænder og vil gerne have bøgle på hurtigst muligt, hvad gør jeg så nu?

Svar:
Hej pige 14 år
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du er utålmodig efter at komme igang.
Mit forslag til dig er at du selv - eller en af dine forældre - kontakter tandplejen for at høre, hvornår de regner med at kunne se dig. Ved at gøre det viser du, at du er interesseret i at komme igang.
Men der er nogen gange ventetid på behandling. Og så kan det være du bliver nødt til at vente, til de er klar. Det betyder heldigvis sjældent noget for selve behandlingen, om den sættes igang tidligt eller lidt senere. Men det er klart at det betyder noget for dig.
Held og lykke med bøjlerne.
Niels Hansen, tandlæge