Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Støtte bøjle

brevkassespørgsmål

Støtte bøjle

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej. Jeg har haft bøjle på i 3 år, og jeg har taget den af i sidste tirsdag. Nu jeg fik en plastik bøjle,jeg ved ikke hvad man kalde det"støttebøjle" til overkæbet.min spørgsmål er om man kan vaske den med vand, og må man gerne drikke vand hvis man har den på ? Mvh

Svar:

Hej Pige 18 år

Tak for dit spørgsmål.

Tillykke med at du er blevet færdig med bøjlebehandlingen.

Din ganebøjle kan sagtens tåle vand. Den rengøres bedst med en blød børste med flydende håndsæbe. Du skal skrubbe godt i de små furer på bagsiden. Vandet du skyller den i skal være koldt eller allerhøjest lunkent, ellers bliver den skæv.

Med venlig hilsen

Niels Hansen, tandlæge