Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

spænding i fortand

brevkassespørgsmål

spænding i fortand

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej Neils.

Håber du måske kan give mig svar.

Jeg har som alle andre to fortænder. Vi kan kalde den ene for A og den anden for B. Tand A er en sund tand men som sidder lidt bagved tand B. Tand B er rodbehandlet og det er i den jeg kan mærke nogle spændinger. Der er blevet taget 4 billeder af tand B hvor det viser at rodbehandlingen er udført perfekt og ud fra billederne skulle der ikke være nogle bakterier i tand. Men stadig kan jeg mærke noget i den. Begge mine fortænder er blevet afbelastet da min tandlæge mener at jeg bider hårdt sammen måske når jeg sover.  Det jeg kan mærke er at når jeg bider mine tænder lige sammen så fortænderne rammer under tænderne er det som om tand A skubber til tand B og det skaber en spænding. Jeg har flere gange været meget ked af min situation for jeg er irriteret og små bange. Jeg er bange for om hvad det er der er galt, om den falder ud og om det nogensinde vil gå væk for alt det her trækker sig over tre måneder så jeg er snart ikke optimistisk mere. Jeg tør ikke spise æbler og jeg kan mærke spændingen når jeg spiser brød eller tykker på noget.

Hvad er det dog der er galt.

hilsen swith

Svar:

Hej med dig..

Det er godt du spørger, men desværre er Cyberhus for unge mellem 8-23 år og derfor synes jeg du skal få ringet til din tandlæge med det samme, fordi det er slet ikek rart at gå rundt og være bange og jeg er ret sikker på at din tandlæge kan svare dig på dine spørgsmål, fordi din tandlæge kender også dine tænder super godt.

Venlig hilsen

Erroll - Cyberhus

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål