Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
protese og udsmykning
brevkassespørgsmål af
Anonym
er det muligt i danmark overhovedet og finde en nogle tandlæger der vil lave hugtænder har ledt
så længe nu at jeg er desperat og prisen er ikke et problem hvis der er nogen der laver dem
ved du eller kender du nogen der kan og vil for tror virkelig der er penge i det nu se bare jeg
har dyb sjælig interesse ved du noget kender du nogen og hvad vil det koste og hvorhenne

Svar:
Hej pige
Tak for dit spørgsmål.
Jeg er bange for, at jeg ikke er sikker på, hvad det er, du spørger om. Jeg ved ikke, hvad du mener med "hugtænder". Er vi i afdelingen for spøg og skæmt? For der er "nogen", der laver hugtænder til børn - en tynd plastik-gebis-agtig ting, man putter ind i munden for at ligne een med hugtænder. De passer de fleste børn, men er for små til voksne. Kan formentlig købes i legetøjsbutikker.
Det er muligt, at de også laves til voksne. Måske har spøg og skæmt butikker eller udklædningsbutikker sådan nogle.
Du må jo have ret i at der er nogen, der laver "falske tænder", for i revy / teatersammenhænge ser man jo nogen gange skuespillere optræde med "mærkelige" tænder, der må være specialfremstillet til den enkelte. Jeg tænker, at hvis det er noget, der skal bruges flere gange ( og derfor for eksempel sidde godt fast ), så skal de fremstilles individuelt - altså passe helt præcist til den person, der skal bruge dem. Men det betyder altså ikke, at jeg har hørt om nogen tandlæger, der fremstiller sådan nogle.
Jeg kan forstå på dit spørgsmål, at det er noget, du gerne vil tjene penge på. Men jeg er ikke i stand til at forestille mig, hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Jeg tænker, at det vil være den tandlæge / tandtekniker, der fremstiller dem, de tjener penge på dem. Beklager.  Jeg tror du må prøve at spørge nogen andre steder - teaterverdenen er mit bedste bud.
Held og lykke med din søgen
Niels Hansen, tandlæge