Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Ondt i tanden

brevkassespørgsmål

Ondt i tanden

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 7 år 8 måneder siden

Hey. Hvis jeg placerer min tunge under min tand ( Den ved siden af min fortand ) og trækker vejret ind ad mod tanden, så føles det som om, at der på en måde kommer luff ind i min tand

Svar:

Hej dreng 14 år

Tak for dit spørgsmål. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal svare dig. Jeg tænker, at det er muligt, at det bare er sådan, det føles for dig. Og at der altså ikke er noget i vejen. Eller at hvis du venter en uge og gør det samme, så mærker du ikke noget særligt mere.

Hvis det er anderledes end for dine andre tænder, så kan der måske godt være noget i vejen. At du skærer tænder om natten og at din tand derfor er blevet mere følsom. Eller at du har hul i tanden og at den derfor er mere irriteret over at mærke luft. Eller at du tidligere har slået den og nu er den ved at have det dårligt.

Jeg vil foreslå dig at vente en uge og lave luftprøven igen. Hvis du synes det generer, så gå til din tandlæge og spørg der.

Held og lykke med at finde ud af det.

Niels Hansen, tandlæge

nielshansens billede
Niels fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål