Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Keramisk bøjle
brevkassespørgsmål af
Nada
18 år
Hej
Jeg er 18 år og har lige fået tilbudt togskinner fra det offentlige. Jeg har takket ja, da jeg har et krydsbid, som ubehager mig. Behandlingen forventes at tage 2,5 år, og jeg får den derfor først af, når jeg er 20,5 år. Jeg har det ikke godt med at skulle gå med togskinner så længe i denne alder og ville derfor spørge, om der er nogen mulighed for at få keramiske bøjler hos det offentlige, eller om jeg måske kan betale lidt mere for det?

Svar:
Hej Pige 18 år
Tak for dit spørgsmål.
Jeg tænker, at der er en mulighed for at du kan få keramiske togskinner hvis du selv vil betale forskellen i pris. Det er noget, du skal spørge den specialtandlæge. der skal lave din behandling, om.
Bevillingen fra det offentlige er udregnet efter standard-behandlingen, som er almindelige togskinner. Jeg tænker ikke, at der er nogen mulighed for at du kan få bevilget flere penge, end det, du har.
Jeg ved ikke, hvad forskellen i pris er.
Så held og lykke med at finde ud af det.
Niels Hansen, tandlæge