Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
Bøjle med knapper..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej!
Jeg har et stykke tid gået med en ganebøjle, men mine tænder bliver ved med at falde tilbage.. Derfor skal jeg nu have en anden bøjle på, som også skal udvide min gane. Min tandlæge sagde, at jeg ville få sat nogle knapper på.. Hvad betyder det..? og kan det ses?
Kh Karla

Svar:
Hej Karla
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du spekulerer på, hvad knapper er og jeg tænker, at din tandlæge burde have vist dig dem sidste gang.
Jeg kan jo ikke være helt sikker, men jeg tænker, at det er nogle små knap-lignende metal-ting, der limes på en tand og som man kan sætte en elastik fast på, som kan trække i din tand.
Jeg tænker, at det er en kindtand, den skal sidde fast på - og så kan man ikke se den.
Men den bedste måde at finde ud af det på, er at stille de samme spørgsmål til din tandlæge næste gang du ser ham/hende.
Held og lykke med at finde ud af det.
Niels Hansen, tandlæge