Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

av

brevkassespørgsmål

av

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

jeg er en pige på 16 år som får ondt i en højrekindtand hver gang jeg tygger ned i den. smerten er ikke kronisk men kommer hver gang jeg tygger nogenlunde hårdt ned i den... kan dette væe et hul?

Svar:

Hej pige
Tak for dit spørgsmål.
Det korte svar på dit spørgsmål er et ja. Det kan godt være et hul.
Men det kan også være andet. Slid af tanden, hvis du skærer tænder om natten, for eksempel.
Der er sådan set kun een måde at finde ud af det på: at få din tandlæge til at se på tanden. Så jeg vil foreslå dig at bestille en tid til en konsultation og forklare din tandlæge, hvordan det føles. Så burde din tandlæge kunne se, om der er et hul.
Held og lykke med det.
Niels Hansen, tandlæge