Tampon problem
brevkassespørgsmål af
Christina
22 år
Hej jeg har lidt af et kvinde problem her Jeg satte en tampon oppe i mig fordi jeg styrt bløder og da jeg kunne mærke at den skulle ud der knæk den Jeg har altid taget den stille og rolig ud uden problemer med nu er den knækket og den sidder meget langt oppe i mig jeg kan ikk få den ud men jeg kan mærke at den sidder deroppe og den er træls hvad gør jeg ? Jeg har prøvet og presse og siddet på hug og presse og jeg kan mærke når jeg presser at den falder lidt ned men så når jeg slapper af så ryger den op igen jeg har haft en finger op for at se om jeg kan få den ud men det lykkes ikk så nu sidder den der oppe og bare ikk vil ud jeg går helt i panik over det ;(

Svar:
Hej Christina
Det er godt, du skriver, for det er da en ubehagelig situation at stå alene i. Det er ikke farligt llge nu, at den sidder deroppe, men hvis den gør det i længere tid, vil man kunne en infektion. Det vil man altid gerne undgå.
Jeg ville prøve at slappe rigtig godt af og så se, om jeg ikke kunne få fast i snoren og trække den ud. Hvis ikke det vil lykkes, må du ringe til lægen (lægevagten her i weekenden), så du kan få hjælp til at få den ud. Det gør ikke ondt og er lynhurtigt overstået. Det har lægen helt sikkert prøvet mange gange før, så det skal du bestemt ikke være bekymret for. Du kan jo tage din mor eller en veninde med :-)
Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål!
Venlig hilsen
Louise