Tak
brevkassespørgsmål af
Eco"
14 år
Jeg har det godt idag. Lige præcis idag. Lige idag, tænker jeg ikke på at dø, og jeg har fået sovet rigtig godt i nat.
Jeg ved, at de svære følelser, tomheden og tristheden kommer tilbage imorgen, eller i hvert fald snart... Men i dag, har jeg det godt. I dag er jeg glad.
Så, fordi jeg har overskud, vil jeg bare sige tak. Fordi i hjælper så mange børn og unge, der har brug for hjælp til alt muligt. Det er rart, at kunne komme her, når man har det svært... Så tusind tak.
Også... Tak, fordi jeg tror lidt, at i har været med til at give mig denne her gode dag her. I har gang på gang fortalt mig, jeg skal blive, og jeg skal have hjælp. Det kan godt være, jeg ikke er glad imorgen, det kan godt være, de her selvmordstanker vender tilbage imorgen, men lige idag. Lige nu og her, er jeg faktisk glad. Og det er rart.
Igen - hvis man skal se over flere dage, uger måneder, så nej, så har jeg det ikke godt. Men i dag, er jeg glad. Så tak. Tusind tusind tak.

Svar:
Kære Eco
Jeg har lige svaret på dit andet spørgsmål, og jeg skynder mig at svare her. For du skal holde fast i at dagen var god. Det kan godt lade sig gøre.
I det andet brev, skriver jeg om at livet ændrer sig. Hele tiden. Her har du så dit bevis. Du har sovet godt. Du tænker ikke på at dø. Du er glad! Lige nu, lige her. Glad.
Hold fast i det! Du kan godt. Også selvom der kommer svære dage igen. Livet ændrer sig hele tiden.
Så nu er det mig der siger tak! Tak fordi du bliver ved med at række ud og åbne op. Tak fordi du bliver ved med at kæmpe, selvom det er hårdt. Tak!
Kærlige hilsner,
Signe
p.s. Jeg sender din besked videre til alle rådgiverne her på Cyberhus. Jeg ved at de også vil sætte pris på din besked, ligesom jeg gjorde.
p.p.s Du er vigtig!