tabe sig?

brevkassespørgsmål

tabe sig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej

jeg er en pige på 13 år som meget gerne ville tabe sig jeg er ca. 167 høj og vejer ca. 71.

jeg håber du kan hjælpe med mig det. det ikk' fordi jeg spiser meget slik men jeg ELSKER is og kager. jeg kunne godt tænke mig og veje ca. 53-55 killo.

Håder du kan hjælpe mig

Fra Pigen på 13

Svar:

Kære pige 13 år.

Tak for din henvendelse.

Den bedste måde at tabe sig på er ved at sætte forbrænding og madindtag til at balacere. Det vil sige at du skal finde en god balance i forhold til hvor meget du spiser og hvor meget du bevæger dig.

Jo mere du bruger din krop fysisk, jo bedre bliver du til at mærke hvad du har brug for at spise. Lav en aftale med dig selv om at cykle, løbe, danse f.eks.1 time hver dag.

Det betyder, at din trang til is og kager måske kommer lidt i baggrunden og hvis du så også husker på at spise tre hovedmåltider HVER dag, er jeg sikker på at din trang til det søde vil blive mindre.

Jeg tænker at du måske får for lidt gryn, grovbrød og grønsager, som du kan holde dig mæt på i længere tid. Og når blodsukkeret bliver lavt, får du lyst til at spise is + kage.

Jeg vil IKKE anbefale dig at gå på slankekur, men der imod øve dig i at mærke dig selv og dine behov - og få en masse motion :-)

Det vil være en rigtig god ide at tale med dine forældre om det. Vis dem evt. mit svar så I sammen måske kan ændre på dine kostvaner med hensyn til grønsager, grovbrød, gryn m.m. Okay?

God sommer med daglig bevægelse ønsker jeg dig.

Else Marie