Tabe mig.

brevkassespørgsmål

Tabe mig.

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej. Jeg går til ridning om sommeren, men stopper nåt der bliver september, så jeg har taget en del på. Jeg har fået en kæmpe delle på maven, som bare skal væk! Jeg kan ikke starte til nogen form for sport i år, da økonomien ikke er til det. Kan jeg lave nogle bestemte øvelser eller lign. ? For tiden tager jeg 15 mavebøgninger og 5 armbøjninger hver aften, eftersom jeg ikke kan holde til meget mere .. Vil self. sætte det op når jeg har vænnet mig bedre til det. Hvad vil være passende ? Jeg spiser ikke helt så meget som jeg skal. Jeg spiser middagsmad og aftensmad, og ikke særlig meget af det. Det er ikke altid lige sundt, men vil ikke mene at jeg er usundere end andre på min alder. På forhånd tak. Luna.

Svar:

Hej med dig

Eva er på feire frem til 1 maj og derfor vil jeg prøve at svare på dit spørgsmål.

Jeg kan ikke se hvor stor din delle er, men du skriver at du laver mave -og armbøjninger og det er en god ide. Det er også fint med ridning om sommeren og hvis du også har idræt i skolen, så er du faktisk dækket meget godt ind.

Du skriver at du springer morgenmaden over og jeg tror faktisk det er der balladen ligger.:)

Mange tror at de vil tabe sig, hvis de springer et måltid over, men det er bare ikke rigtigt. For det første er det usundt og derfor vil din krop ikke synes det er super godt. For det andet nedsætter det din forbrænding og derfor kan du få svære ved at tabe dig lidt på maven.

Derfor handler det mere om at du skal spise normalt, altså 3 måltider om dagen, (og gerne lidt frugt i løbet af dagen) og at spise sundt. Så om morgen er det godt at starte med for eksempel havregryn med mælk, eller et godt stykke brød med kerner og ost...

Prøv at snakke med din mor og far om, at i kan lave noget sundt morgenmad. Det er godt for din krop og faktisk også dit humør :)

Du kan få flere gode ideer til sund mad, både morgen, middag og aften her.

Venlig hilsen

Erroll

PS. Hvis du gerne vil have svar fra Eva, så skriv igen efter 1 maj.