Tænker på ham..
brevkassespørgsmål af
Sofia
18 år
Hej
Sagen er den at jeg havde et crush på den her fyr. Vi havde det SÅ godt sammen, men efter nogle omstændigheder ser vi ikke hinanden mere. Det er nu 5 måneder vi sidst så hinanden og har tænkt på ham hver dag. Jeg har ikke lyst, sådan OVERHOVEDET - fordi vi sluttede ikke på en god måde. Mine tanker kan gå lige fra at jeg ville ønske at han var hos mig: til at jeg aldrig vil se ham igen: til om han kunne lide denne her trøje jeg så på internettet.
Hvordan kan jeg stoppe med at tænke på ham!? for vil simpelthen ikke mere. Jeg kan ikke holde det ud mere. Vil SÅ gerne komme videre og bare nyde min ungdom i stedet for konstant at tænke på en fyr.

Svar:
Hej Sofia
Jeg tænker, at der er mange som enten har stået eller som står i samme dilemma som dig, så tusinde tak for dit spørgsmål.
Jeg kan virkelig godt forstå, at det kan være både fustrerende og træls, at tænke på en person, som man mest af alt ønsker at glemme.
Du skriver, at I havde det super godt sammen og jeg tænker derfor, at han har betydet rigtig meget for dig. Når man bliver virkelig glad for et andet menneske så sker det ofte, at man tænker meget på den person, måske endda hele tiden. Selvom det er 5 måneder siden I var sammen, så kan han stadigvæk godt fylde rigtig meget i dine tanker, måske fordi du savner ham, eller savner at være sammen med ham.
Jeg tænker, at du skal give dig selv lov til, at tænke på ham og altså ikke straffe dig selv for de tanker, som du har omkring ham. På den måde tror jeg hurtigere, at han slipper dine tanker.
Håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsen
Sara