Tænder på fødder
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhuset. Jeg er en dreng på 14 og lige siden jeg var 4 år har jeg tændt på fødder. Jeg kan ikke lide at slikke eller kysse fødder, men jeg tænder på at en pige/kvinde går rundt på mig med bare tæer. Jeg er bange for at det har indflydelse på om jeg kan få børn for jeg får ikke stiv pik af at se på en piges fisse eller at se en mand få et blowjob. Mit andet problem er at jeg er bange for jeg onanere forkert, der kommer sæd ud og det. Men jeg onanere ved at sætte min pik mellem mine pege og fuck finger, imens jeg rykker frem og tilbage hurtigt (Ikke op og ned) men når jeg prøver at gøre det anderledes får jeg ikke stiv pik, og jeg får ingen for fornemmelser. Jeg ved ikke om jeg holder rigtigt eller forkert, da jeg har prøvet at finde videoer af hvordan man gør. Og jeg bliver mere og mere frustreret og bange. Jeg er bl.a. bange for at når man har sex glider ens pik jo ind og ud, som når man onanere på den måde jeg ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe mig

Svar:
Kære du,
Tak for dit brev! Det er rigtig godt at høre, at du er begyndt at udforske dig selv og din seksualitet. I din alder, er det sundt og naturligt at prøve sig frem og ligeså stille finde ud af hvad man kan lide og hvad man ikke kan lide. Så bliv endelig ved med det.
Du skriver, at du tænder på, at en pige/kvinde går rundt på dig med bare tæer, og at du er bekymret for, om det får betydning for din evne til at få børn, da du har svært ved at blive opstemt af at se på de ting, som andre bliver opstemt af. Vores seksualitet og seksuelle præferencer er ligeså forskellige som der er mennesker her på jorden. Nogle tænder på et se en piges fisse, andre tænder på et se en mand få et blowjob og andre igen tænder på fødder. Alle dele er lige normalt, og så længe der ikke er nogen, der tager skade eller lider overlast af ens præferencer og tilbøjeligheder er der ikke noget i vejen for at fortsætte.
I forhold til, om det kommer til at påvirke din evne til at få børn, så tror jeg ikke det er noget du behøver at bekymre dig om. Lige nu er det, at en pige eller kvinde går på dig med bare tæer, det der tænder dig mest, men det er ikke ensbetydende med, at der ikke er andre ting, der kan tænde dig. Måske har du bare ikke fundet de ting endnu. Så mit bedste råd til dig, er: bliv ved med at udforske dig selv og mærk efter hvad du godt kan lide og ikke kan lide. Prøv dig frem og prøv at udforske så mange nye veje, som du kan komme i tanke om. For så længe det føles rart og ikke gør skade på hverken dig selv eller andre, så er der ikke noget forkert i det.
Du skriver også, at du er bange for, at du onanerer forkert. Igen vil jeg sige, at så længe det ikke gør ondt eller føles forkert, så kan du roligt blive ved. Der er nemlig ikke nogen "rigtig" og "forkert" måde at gøre det på. Det handler om, at du skal opleve nydelse og at det skal føles dejligt. Men hvis du er utilfreds med den måde det foregår på nu, så er det bare med, at prøve dig frem og se om du kan finde andre måder, der kan gøre noget godt for dig. Ud fra det du skriver, lyder det nemlig til at du har en god portion sund og naturlig nysgerrighed, som jeg tænker du kan bruge til, at blive ved med at udforske dig selv, din krop og din seksualitet.
Du skriver, at du er bange for, at den måde du onanerer på bliver et problem når en gang du skal til at have sex, fordi de bevægelser, der normalt er forbundet med sex, ikke er nogen du kan få stiv pik af. Jeg kan godt forstå din bekymring, for det er frustrerende når man føler, at man ikke fungerer på samme måde som alle andre, og man kan blive bange for, at det kommer til at hæmme en i fremtiden. Samtidig vil jeg også gerne understrege, at der er rigtig meget mere på spil når man har sex, end kun selve bevægelsen.
Der er stor forskel på, at se billeder eller film af andre, der har sex og så at være en del af det selv. Når man selv er en del af det, er der alt forspillet som leder op til selve samlejet. Her bruger man tid på, at få hinanden i den rette stemning, og blive ordentligt tændte begge to. Det er forskelligt hvad folk tænder på, og hvad der skal til, for at begge parter bliver opstemte. Først her efter kommer de bevægelser du skriver om i spil. Og der er stor forskel på at mærke en andens hænder eller krop på sin krop i forhold til at mærke sine egne hænder. Derfor kan det godt være, at de bevægelser, der ikke virker for dig når du er alene, godt kan fungere når du er sammen med en anden.
Hvis det med bevægelserne stadig fylder meget for dig, når du skal til at have sex, så snak med din partner om, hvad du godt kan lide og ikke kan lide. Husk, at der ikke er noget "rigtigt" og "forkert", så længe I begge har det godt og opnår nydelse. Måske kan I sammen finde noget, der fungerer for jer begge to. Derudover er det vigtigt at huske på, at der er mange andre måder at have sex på, end kun samleje, og at alt det der leder op til samlejet, er ligeså vigtigt som selve akten.
Jeg håber du kan bruge svaret og vil ønske dig held og lykke!
De bedste hilsner,
Stine