Sår eller udslået på pik hovedet
brevkassespørgsmål af
Morten
15 år
Hej.
Jeg opdagede i morges at, jeg har fået en form af sår eller udslået på mit pik hoved.
Jeg har natten inden fået en hånder af min kæreste. Det gjorde lidt ondt da jeg har forhuds forsnævring.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre nu, tror ikke det er en kønssygdom da hverken hende eller jeg har haft sex endnu.
Hvad kom det af og hvad kan jeg gøre?

Svar:
Kære Morten.
Tak for dit spørgsmål.
Udslæt på penis/tissemanden kan forekomme af mange årsager. Du har ret i at man ikke kan få en seksuel overført sygdom/kønssygdom, hvis man ikke har haft almindelig sex eller oralsex.
Når du fortæller at du fik en hånder af din kæreste dagen inden, tolker jeg dette som et “handjob”. Når man får en hånder kan man få udslæt/sår hvis man har været for voldsom eller hvis der har været for meget friktion fx. hvis der ikke har været en form for smørelse som glidecreme eller mandelolie.
Det man skal være opmærksom på er om man får feber, problemer med at tisse eller hvis udslættet/såret bliver større eller ikke forsvinder efter lidt tid. Såfremt du oplever én af disse ting, synes jeg at du skal tage kontakt til din egen læge.
Du kan med fordel sørge for at holde din penis ren og tør.
Med venlig hilsen, Læge H