Sår

brevkassespørgsmål

Sår

brevkassespørgsmål af
Nysgerrig
17 år
Oprettet 4 år 3 uger siden

Har fået sår på ben og lidt på penis. Herefter der kommet røde prikker... det er lidt kløe men intet vildt som sådan. Har haft fnat før og ved at det i hvertfald ikke er det. Har brug for lidt hjælp

Svar:

Hej med dig

Det lyder ikke særlig rart, og det er bare rigtig fint at du har skrevet ind til os. Desværre er det ret svært for mig at fortælle hvad der kan være galt, og jeg vil derfor opfordre dig til at kontakte en læge. Så kan han/hun vurdere om der er behov for at undersøge dig.

Jeg kan se at det er nogle dage siden at du skrev, og hvis nu at sårene/udslættet er forsvundet igen, så kan det være at det var fx varmeeksem, som er ret fredeligt - så kan det hjælpe at du husker at vaske dig godt og måske sove med mindre tøj. Men hvis det vender tilbage eller hvis det er blevet værre, så er det vigtigt at du ringer til din læge. Der er nemlig også nogle kønssygdomme eller svampeinfektioner som kan give den slags symptomer. Og de skal som regel behandles for at gå væk. Men det er, som skrevet, svært for mig at vurdere.

Jeg håber det går over snart, og at du kan bruge mit svar.

Venlig Hilsen

Signe