Syndes det akavet...

brevkassespørgsmål

Syndes det akavet...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej kære brevkasse Den anden dag svarede min kæreste mig ik i 2-3 timer og det plejer slet ik ligne hende på nogen måde så blev bange for der var sket hende noget fordi hun var nemlig ret ked af det den dag så det gjorder mig lidt mere bange fordi jeg viste hun var ked af det.. så valgte og skrive til begge hendes forældre om hun var okay og nu er jeg bange for det bliver akavet næste gang jeg skal være sammen med hende hjemme ved hende..:/ hjælp hvad gør jeg? Vh ham der er bange for det bliver akavet..

Svar:

Hej med dig,

Det lyder som om, det var en ubehagelig situation for dig, og jeg kan godt forstå, at du bekymrede dig for din kæreste, da du vidste, at hun var ked af det.

Det er helt almindeligt, at man i situationer kan bekymre sig om personer, man holder af, så jeg tænker, at det er en helt naturlig reaktion fra din side, da du vidste, at din kæreste var ked af det den dag, og du gerne ville sikre dig, at hun var okay. Derfor synes jeg også, at det var helt fint af dig, at du valgte at skrive til hendes forældre.

Du skriver, at du nu er bange for, om det bliver akavet næste gang, du skal hjem til hende. Jeg ved ikke helt, om du mener i forhold til din kæreste eller hendes forældre, så jeg vil svare på begge dele.

I forhold til hendes forældre, så tænker jeg ikke, du skal være bange for, at det bliver akavet - tværtimod. Jeg kunne forestille mig, at de er glade for, at hun har en kæreste, der er opmærksom på hende, og som lyder til at ville hende det rigtig godt. Det er der ikke noget galt i, og det er slet ikke noget, du skal være flov over. Når det er en reel bekymring for, at der kan være sket din kæreste noget, og det ikke blot er for at tjekke op på, hvorfor hun ikke har svaret dig.

I forhold til din kæreste, så tænker jeg heller ikke, du skal være bange for, at det bliver akavet. Igen, du tog kontakt til hendes forældre, fordi du var bekymret for hende - og det var med god grund, da du vidste, at hun var ked af det. Jeg tænker, at det kunne være en god idé, at I får snakket et par ting igennem. Det kunne både være, om der reelt er noget, du skal være bekymret for eller frygte, hvis ikke hun svarer, når du ved, hun er ked af det. Det kan være helt almindeligt, at man ikke har lyst til at have øje på sin telefon, hvis man er ked af det, eller man bare har brug for lige at gøre noget andet. Derfor kan det være, I skal snakke lidt om, hvad I kan forvente af hinanden og hvad der er rart for jer, når I fx er kede af det, eller om det nogle gange kan være rart at få lov til at lade sin mobil ligge, og man derfor ikke svarer i flere timer osv. Det handler måske lidt om at forventningsafstemme.

Derudover tænker jeg, at det kunne virke til, at du har brug for, at I også får snakket denne situation igennem. Det lyder til, at du kunne have behov for at fortælle, hvad der gjorde, at du blev så bekymret, at du kontaktede hendes forældre, og ligeledes kan du også spørge hende, hvad hun har tænkt om, at du gjorde det.

For mig lyder det du skriver, som en helt naturlig og god reaktion på en bekymring. Så længe det bunder i en reel bekymring om, at der kan være sket din kæreste noget, og ikke blot er 'panik' over, at hun ikke svarer i et par timer en dag - for det er også almindeligt, og der skal være plads til, at man kan lade mobilen ligge, hvis man har lyst.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål.

Du er også velkommen til at logge på vores 1-1chat, hvis du har brug for at tale mere om det.

De venligste hilsner,

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål