Jeg tænder meget på pik

brevkassespørgsmål

Jeg tænder meget på pik

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej jeg ville gerne høre om det er normalt og tænde på pik som dreng på 13 år og ham du tænder på er 21 og han ka måske ogs lide mig og håber han ville stikke sin pik op i min numse så jeg ikke skal bruge en argurk med condom mere

Svar:

Kære dig,

Man kan ikke selv styre sin seksualitet og hvad man tænder på, så der er absolut intet galt i, hvis du tænder på pik. Det er meget forskelligt, hvilken alder man begynder at fornemme sin seksualitet på, nogle er 5 andre er 40 år, når de finder ud af, at de er homoseksuelle. Seksualiteten er noget, der kan udforskes og som kan udvikle sig hele livet. Det er både spændende og sundt at udforske og dyrke sin seksualitet!

Du skriver, at du selv er 13 år, tænder på en mand på 21 år, og håber at have sex med ham. Som sagt styrer man ikke selv, hvem og hvad man tænder på, men de fleste lande har nogle love om dette for at undgå, at nogen kommer til skade fysisk og psykisk. I Danmark har vi en seksuel lavalder på 15 år. Det betyder, at hvis én over 15 år har sex med én under 15 år, så kan det i retten ses som ulovligt. Denne lov har man for at undgå, at voksne har sex med børn. Man kan sagtens være seksuel og have lyst til sex som barn, men når man er barn, kan det være svært at se konsekvenserne af de valg, man tager, og man kan derfor komme til at gøre nogle ting, som man fortryder meget senere. Det kan være svært selv at mærke, om man egentlig er klar til de ting, man måske har lyst til, og det kan især være svært i teenageårene, hvor alting kan være meget intenst. Men den slags oplevelser, som i øjeblikket virker fine nok, kan godt skade én og komme til at fylde meget senere. Det kan være hårdt at komme over de ting senere i livet, når man kan mærke, at man gjorde noget, man ikke var klar til. Derfor er loven om den seksuelle lavalder en måde at beskytte børn og unge på. Ifølge loven, vil det være ulovligt for den 21 årige mand, du kender, at være sammen med dig, og han ville også kunne komme i fængsel for det. Det er en ret stor aldersforskel, der er mellem jer, og det betyder ofte meget. Det kan sagtens være, at den aldersforskel ikke ville betyde så meget om 30 år, men lige nu betyder den rigtig rigtig meget, blandt andet fordi I er helt forskellige steder i jeres fysiske og biologiske udvikling, men også fordi det netop er ulovligt.

Det er helt normalt og naturligt at have lyst til sex og have lyst til at prøve nogle ting af med andre. Man må bare huske, at man har et helt liv foran sig til det. Du har ikke travlt. Det er så vigtigt at man føler sig tryg og klar, når man begynder at prøve sådan nogle ting af, for så bliver det bare en meget bedre oplevelse. Når man er ung, kan det være rart at prøve sex af med nogen omkring ens egen alder, fordi man så er lidt det samme sted og har lidt samme erfaring. Det tænker jeg også kunne være rart for dig.

Jeg håber, du kan bruge mit svar! Du er altid velkommen til at skrive igen eller komme forbi chatten!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål