Svie når jeg tisser
brevkassespørgsmål af
Steffenie
17 år
Hej. Det svier virkelig voldsomt når jeg tisser. jeg havde intimt hygge med en igår. Men vi var fulde. Det gik meget meget voldsomt til. Det var kun finger og intet rigtigt samleje. igår var min ene skamlæbe hævet men er nu hævet ned nu. Nu fortsætter svien bare. Av av.

Svar:
Hej Steffenie
Tak for dit spørgsmål!
Du skriver, at det svier virkelig voldsomt, når du tisser. Du havde hygget intimt med en, hvor du havde fået finger, men der er ikke tale om et samleje. Du nævner samtidigt også, at dit ene skamlæbe var hævet, men at hævelsen er begyndt aftage igen. Det er rigtig træls for dig, så kan godt forstå, hvis du gerne vil have løst dit problem, så du ikke oplever en svien, når du skal tisse. Jeg kan desværre ikke fortælle dig med sikkerhed, hvorfor du oplever de ting, som du gør.  Der kan være mange årsager til det, men du skriver, at det gik meget voldsomt til, da du fik finger, hvilket måske kan være årsagen. Det kan være, at hans negle har været lange og du derfor har fået dig en lille rift.
Det kan også være, at du har fået blærebetændelse, hvor man netop opleve svie eller smerter, når man skal tisse. Man oplever også hyppig vandlandingstrang, urin lugter måske også. Det kan man heldigvis godt slippe af med, man skal bare et smut forbi lægen, så man kan blive undersøgt! Det kan også godt være, at der går lidt tid og så vil dine symptomer forsvinde. Din hævelse er allerede aftaget en del, så måske vil din sive også det.
Mit bedste råd vil nu være, at du opsøger din egen læge, hvis det bliver ved med at gøre ondt, når du tisser, eller hvis du pludselig oplever andre ting eller det udvikler sig. Din læge kan derfor udelukke ting og finde frem til årsagen, så du kan få den rigtige behandling eller blive beroligt med, at det måske bare tager lidt tid før svien forsvinder. Det vigtigste er, at du får det bedre og ikke går rundt og har det skidt. Du må et smut forbi lægen, hvis det kan berolige dig lidt!
De bedste hilsner,
Nikita