Svider når noget er oppe i min skede

brevkassespørgsmål

Svider når noget er oppe i min skede

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Hej, jeg er nervøs for om der er noget galt med mig. når jeg får eller giver mig selv finger giver det en sådan svidende fornærmelse i hele skeden. Jeg har aldrig haft sex og er nervøs for det da jeg er bange for at det bliver værre eller der er noget galt med mig.

Svar:

Kære brevkassebruger.

Det er helt naturligt at være nysgerrig og usikker på sin krop. Der kan være flere årsager til at du føler denne svien, når du fx stikker en finger op i skeden. Hvis det er noget der har stået på igennem en længere periode, så tror jeg ikke der er noget galt med din skede. Måske er den lidt for tør til at få noget stukket op i sig. Det er vigtigt at skeden er våd og klar inden man putter noget derpå. Ellers vil det føles ubehageligt og rivende, frem for dejligt. Du kan forsøge at stimulere din klitoris i stedet for, og så først putte noget op hvis du er blevet godt fugtig. Man kan også bruge noget glidecreme, hvis man ønsker lidt mere fugt og mindre friktion.

Hvis intet af dette virker, så kan du altid gå til lægen og få lavet en gynækologisk undersøgelse, for at være sikker på alt er som det skal være.

Mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål