Svært ved at komme
brevkassespørgsmål af
Rikke I
13 år
Skriver enlig både for mig selv men også for min veninde. Vi har begge to meget svært ved at komme. Altså synes vi prøver ihærdigt men det vil ikke rigtig lykkes. Efter taler vi altid om det og hvad vi måske har gjort forkert men vi ved det ikke rigtigt. Kan vi gøre noget?

Svar:
Hej Rikke
Jeg tænker ikke I gør noget forkert. Det er helt almindeligt at det kræver tid at kunne komme når man onanerer.
Det er ikke fordi man skal gøre noget bestemt, for det er meget forskelligt fra person til person, hvad der virker godt og føles rart, når man onanerer.
Du skriver at I prøver ihærdigt og det er på den ene side rigtig fint. På den anden side kan et meget stærkt fokus på at "skulle komme" faktisk være det der gør det svært at komme. Hvis man er så opsat på at det skal lykkes, kan det være en udfordring at være "til stede" i det der føles rart, og så kan det være svært at komme.
Mit bedste råd er derfor at give jer god tid, hav tålmodighed og prøv at lade være med at være alt for fokuserede på at I skal komme. Prøv i stedet at udforske hvad der føles rart. Fokuser på det der føles rart, og hold fast i det, så kommer orgasmen af sig selv på et tidspunkt.
Mange hilsner Susan