Svært ved at holde sig stiv
brevkassespørgsmål af
Silje
15 år
Jeg har fået en supersød kæreste men jeg synes der er et lille problem. Jeg har været sammen med andre drenge og de har altid været stive og hårde lige fra begyndelsen når vi skulle være intime. Det har jeg taget som tegn på at jeg var attraktiv. Derfor har vi også let ku ta en quickie fordi de straks blev hårde så det ku gennemføres med det samme. Men med min kæreste tar det lang tid og så lang tid har man jo ikke altid for jeg vil kun når vi er alene hjemme. Der skal nusses virkelig meget før han bliver hård og det tar virkelig lang tid så vi skal ha utrolig god tid og være sikker på ingen kommer hjem forløbig og den tid har man jo ikke altid. Jeg skal arbejde megameget for at få ham hård og holde ham hård og det går lidt ud min seltillid for tænker at så er jeg nok ikke så lækker som jeg troede. Før er drenge altid blevet stenhårde når bare de har set en flig af min balle eller et eller andet og det har været virkelig godt for min seltillid. Kan jeg gøre noget?

Svar:
Hej Silje,
Tak for dit gode spørgsmål. Jeg er sikker på, at der er mange andre, der kan relatere til dét, du skriver.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, og det er super ærgerligt, at det går udover din selvtillid, når du oplever, at din kæreste har svært ved at blive stiv. Jeg kan sagtens forstå, at du tænker, det kan have noget med dig at gøre, men det er vigtigt for mig allerførst at understrege, at det har intet med dig at gøre, eller med hvorvidt du er lækker eller ej. Derfor håber jeg virkelig, at du vil prøve at stoppe de negative tanker, som siger, at det har noget med dig at gøre. Grunden til, at jeg kan skrive det, er, at det her med at have svært ved at blive stiv, sker for rigtig mange drenge i perioder. Også selv om de synes, at deres kærester er søde og lækre, som jeg er sikker på, din kæreste synes om dig. Så husk lige, at du er lige præcis ligeså lækker, som du altid har været, og du er lige som du skal være.
Udover at det er noget, der kan ske for de fleste drenge, så tænker jeg også på om det kan være, at din kæreste er lidt nervøs. Det kan være, at efter første gang, hvor det har taget ham lang tid at blive stiv, at så har han efterfølgende været nervøs for, om det ville ske igen. På den måde kan det være, at hans tanker gør det endnu sværere for ham at være afslappet, og dermed tager det måske længere tid for ham at blive stiv, fordi hans tanker står lidt i vejen. Derfor er det mit bedste råd, at du forsøger at slappe af i situationen, så din kæreste også får de bedste omstændigheder til at være afslappet. Måske kan det løse noget for jer.
Du skriver, at det ikke er noget, du har oplevet tidligere, når du har været sammen med nogen. Jeg kan sagtens forstå, at du sammenligner tidligere oplevelser, for det er jo det, du har at gå ud fra. Men jeg tror, det er rigtig vigtigt at huske på, at der ikke er to mennesker, der er ens. Det er helt forskelligt, hvad man tænder på, og hvad der dermed kan gøre en dreng hård. Derfor kan det være, at I begge to skal være nysgerrige på, hvad der tænder jer hver især. På den måde kan I imødekomme hinanden, og forhåbentlig gøre det endnu bedre for hinanden, når I skal være sammen. Så kan det også være, at det får din kæreste til at blive hård hurtigere, hvis du ved lige præcis, hvad der kan gøre ham tændt. Det kan også være, at du og din kæreste skal have en snak om, hvad I kan gøre, når situationen opstår. Om der er noget, I hver især kan gøre anderledes, og om der er noget, I hver især kan have brug for. På den måde kan det være, at I finder en god løsning på at komme godt omkring det, og at du ikke føler, det går udover din selvtillid, når det sker.
Husk på, at det ikke har noget med dig at gøre, og selv om det kan være svært, så må du ikke må lade det påvirke din selvtillid. Held og lykke!
De bedste hilsner,
Vicki