Suppekuren ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej ved i om suppekuren hjælper ? Altså at man spiser det i 7 dage og dyrker motion og taber sig 5 til 8 kilo?

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål.
Suppekuren er bare en af de rigtig mange "quick fix" kure der findes. Jeg må desværre skuffe dig - den virker ikke.
Det er korrekt at man meget hurtigt tager sig meget, men det man taber er væske og det tager man på igen meget hurtigt efter.
Da suppekuren er en flydende kur (den består kun af flydende kost) har tarmen ikke noget at tygge på, og dette betyder at den stort set går i stå. Tarmen har brug for at arbejde hele tiden, så hvis den bliver sat ud af funktion et stykke tid, vil den få "opstartsproblemer" når den skal staret igen, hviklet vil resultere i eksempelvis forstoppelse.
Mange hilsner
Line