SU og alene med 3 børn.

brevkassespørgsmål

SU og alene med 3 børn.

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej. Sagen er den, at jeg står alene med 3 børn og jeg vil gerne vide, hvor meget jeg kan få i SU. Jeg er en dreng som meget snart runder de atten år og jeg står snart alene med 3 børn. Børnene er henholdsvis 2 måneder, 1 år og 2 år. Min eks kæreste/ børnenes mor er kræftsyg og har kun meget få måneder tilbage. Jeg skal starte i 2. g efter sommerferien og er derfor interesseret i at vide, hvor meget jeg kan få i SU. Jeg har ADHD, bor i en tilbygning på mine forældres grund(Betaler 3.000 i husleje), og enlig forsørger. Jeg har 5 søskende, hvis det har noget at sige. Min far er pt på barsel med mine to små tvillingebrødre og min mor går også hjemme, da hun også kæmper mod kræften. Grunden til, at jeg bor i en tilbygning er, at jeg får nogle angst anfald om natten(ikke hver nat, men ofte) og derfor har jeg det bedst med, at vid at mine forældre er tæt på. Jeg går til psykolog 1 gang om måneden. Jeg har været inde på Su.dk, men jeg synes den er meget uoverskuelig. Tak på Forhånd.

Svar:

Hej dreng på 19 år

Tak for din mail, som jeg nu har læst godt igennem.

Vurderet ud fra din samlede situation må jeg sige til dig, at du skal henvende dig til din kommune. Der vil uden tvivl kunne findes løsninger og lægges en plan, der vil lette dig i dit liv, også økonomisk. Du kan finde telefonnummeret til din kommune på nettet - bare ring på kommunens hovednummer - så vil du blive guidet videre.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Tina