Stress + sygedom
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. De sidste par uger har jeg været meget mere stresset end normalt. Og har haft en masse ting jeg skulle nå Og har haft svært ved at koncentrere mig om diverse ting. Jeg vil også gerne snakke om at i 3 måneder har jeg haft smerter i maven. Kvalme, forstoppelse, blodopkast, store smerter over navlen og ved blæren. Jeg er ikke sikker men jeg tror det er mad forgiftning. Eftersom jeg har søgt lidt rundt på nettet Jeg er også begyndt at drikke meget mere end normalt selvom at jeg ikke spiser meget salt mad. Jeg er begyndt at få symptomer på diabetes, Fx jeg drikker mere, jeg kan ikke koncentrere mig lige så godt, jeg skal på tolietter mere, jeg er mere træt end normalt, kløe ved skritedt, hvidt stast på tungen. Jeg kan godt se hvorfor jeg kunne have fået diabetes fordi at jeg har spist meget slik her for tiden. Et af mine andre problemer er at ofte når jeg bider og eller tygger i noget så gør det f*ndens ondt i alle tænder, også hvis jeg drikker noget og det rigtigt ondt. Min tandlæge kan ikke se noget selvom at jeg i langt tid har fortalt om mine tand smerter Jeg har en sjælden sygedom der hedder "nf1" hvilket godt kunne være skyld i dette. Jeg har fundet ud af at jeg også har noget der hedder "trigger finger" på min højre lange fingre. Det gør så at min finger bliver låst i en position og at den er svær at få fri igen. Jeg håber i kan hjælpe

Svar:
Hej Anonym
Vores lægebrevkasse holder desværre ferie lukket frem til mandag d. 10. august og vi kan derfor ikke tilbyde dig et svar fra vores læger, om sundhed og sygdom.
Det du spørger om kræver et svar fra en læge og derfor vil vi råde dig til at tage kontakt til din egen læge, alternativt lægevikar eller vagtlægen, hvis din egen læge også holder ferie, så du kan få et brugbart svar her og nu, i stedet for at skulle vente til vores lægebrevkasse åbner igen.
Vi ved godt at du med høj sandsynlighed ønskede et helt anonymt svar, siden du bruger vores brevkasse, men håber alligevel du vil følge vores råd om at søge hjælp, så du kan få et hurtigt svar. De symptomer du beskriver er meget alvorlige, så vi håber du vil søge hjælp hurtigt.
Mange hilsner Cyberhus-Teamet