For stram?
brevkassespørgsmål af
Melinda
17 år
Kære brevkasse. Jeg er en pige på 17 år. For 2 år siden havde jeg sex for første gang. Men der havde være flere mislykkedes forsøg, før det lykkes for mig og min daværende kæreste, at have sex. Han kunne nemlig ikke trænge ind i mig. Jeg tror nogen gange at han ikke var hård nok - måske betyder det også noget? Men anyway, jeg er mega klar tll at have sex igen (mig og min x havde kun sex 1 gang) og har mødt en fyr, der er meget veludrustet. Og jeg er rigtig bange for at jeg vil være for stram - for det er SÅ pinligt. Jeg har intet problem med at blive våd, men min frygt er som sagt bare at det ikke vil lykkedes, ligesom dengang med min ex kæreste. Jeg nyder at få finger og fyren kan godt stikke 3 fingre op i mig, hvor jeg nyder det. Men jeg er som sagt stadig bange for at jeg vil være for stram til ham. Hvis drengen er hård og pigen er våd, burde det så ikke gå fint? Og hvad man man gøre for han lettere trænger ind? Mvh en århusianer<3

Svar:
Kære Århusianer
Først og fremmest synes jeg, det lyder dejligt for dig, at du har mødt en fyr som du har lyst til at være sammen med. Den første gang, for mange mennesker, kan være lidt svær at finde ud af, fordi man ikke har erfaring og måske tilmed er lidt nervøs. Dette kan muligvis være en af grundene til, at dig og din ekskæreste havde svært ved at have sex. Du nævner også, at det måske kunne skyldes, at din ekskæste havde svært ved at få erektion, og dette kan også være en grund til, at det kan være svært at gennemføre et samleje.
Det er meget almindeligt, at man er lidt nervøs nogle af de første gange, man er sammen med en person. Så det kan jeg godt forstå, at du også er.
Skeden er mellem 10-12 cm dyb og er mere stram, når man ikke har haft sex så mange gange før. Det er naturligt, at den vil udvide sig lidt og blive mere elastisk, når man har sex flere gange. Dette kan måske hjælpe dig i for hold til din bekymring om, om du er for stram.
Jeg tror, det er vigtigt, at dig og din fyr går stille og roligt frem, når I skal være sammen, så I begge synes det er rart. Glidecreme kan være en hjælp til bedre at have sex, fordi det gør at fyren lettere kan glide ind i kvinden.
Jeg håber, at du kan bruge rådene.
Mange hilsner fra Sisse