Str. På min pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hvorfror e min pik max 5-6cm når den er slatten, men 15cm når den er stiv.
og er det for tidligt og have samleje med sin kæreste, som 13 årige.
altså kan jeg godt have god sex, når jeg har samlehe med hende

Svar:
Hey anonym
Lad os springe lige ud i det, og få det med størrelsen af vejen. Din pik er fuldstændig normal og almindelig. En gennemsnitlig størrelse på en stiv pik er mellem 10-18 cm, og der er du jo helt i midten. Hvor stor eller lille pik er når den er slap, har ikke rigtig nogen betydning. Nogle har en stor slap pik der næsten ikke vokser når den bliver stiv, og andre har en lille slap pik, der så bliver dobbelt eller tre gange så stor, når den bliver stiv. Din pik er perfekt som den er, og du kan uden problemer have sex med den.
Om det så er en god idé at have sex, allerede som 13 årig er et andet spørgsmål. Når nu du spørger direkte, så får du et direkte svar. Jeg synes det er for tidligt, og det synes langt de fleste unge i Danmark faktisk også. Mere end 80 procent af alle unge er i hvert fald 15 år eller ældre, før de har sex for første gang. For mens det er helt naturligt at have sindsyg meget lyst til sex, så er det ikke sikkert at det betyder at man er klar til sex.
Jo yngre man er, jo lettere kan det være at overskride sine egne grænser, eller ens kærestes grænser, og så faktisk få en rigtig trist oplevelse med sex. Der er masser af andre ting man kan gøre, før man kaster sig ud i sex. Kysse, nusse, røre ved hinanden. På den måde lærer man også sig selv og sin kæreste endnu bedre at kende. Man bliver mere trygge ved hinanden, og så er der også en større chance for at sex, bliver en rigtig god oplevelse.
Mange hilsner
Lasse