Strækmærker, skal mine forældre vide det

brevkassespørgsmål

Strækmærker, skal mine forældre vide det

brevkassespørgsmål af
FREDERIKKE
13 år
Oprettet 4 år 9 måneder siden

hej jeg hedder Frederikke, jeg er 13 år, og Er lidt i tvivl om noget. Jeg fik strækmærker reg mange steder for et halvt år siden, jeg køber selv bio-Oil, da det skulle hjælpe med at forebygge og gøre udseendet bedre. Jeg er bare i tviv om jeg skal sie det til min mor, så hun kan købe det for mig, da det er ret dyrt, har ikke noget job, og syntes også det er reg pinligt hver gang jeg skal købe en ny, jwg har indtil videre brugt 600 kr på bio- Oil af mine egne penge, please hjælp

Svar:

Kære Frederikke

Strækmærker er meget almindelige at få, når man kommer i puberteten og kroppen begynder at vokse. Nogle tror det kun er gravide, og eller overvægtige mennesker der får strækmærker, men i virkeligheden er det faktisk næsten alle der har strækmærker et eller andet sted på kroppen. Nogle mener at nogle olier kan forebygge, og hvis du synes det fungerer for dig, er der ikke noget i vejen for at du fortsætter med at bruge olien.

Jeg synes helt sikkert også at du skal fortælle det til dine forældre. Først og fremmest fordi det kan være rart at dele de tanker man går med om sin krop, og så kan jeg også sagtens forstå, at det kunne være rart med lidt økonomisk hjælp :)

Gode hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål