stor knop på penis
brevkassespørgsmål af
niklas
15 år
hej mit navn er niklas og jeg er en dreng på 15 år. jeg er her på det seneste begyndt at få nogle røde knopper på mim penis på størrelse af hvad der nok ville være en bums. de kommer og går og idag da jeg stod og pissede lagde jeg mærke til, at jeg hvade 3 store knopper og den ene på penishovedet. jeg er seksuelt aktiv og har været det i et par år, håber på et svar:)

Svar:
Hej Niklas
Det er virkelig godt, at du er opmærksom på forandringer, og søger hjælp når du oplever sådan noget som de her knopper.
Knopper på og omkring penis, kan være mange forskellige ting. Langt de fleste er harmløse. Nogle går væk af sig selv, mens andre kræver behandling.
Det er svært at vurdere hvad dine knopper er, uden at kunne undersøge dem nærmere. Når du samtidig fortæller at du har været seksuel aktiv i en længere periode, giver det god mening at få din egen læge til at undersøge knopperne nærmere.
Start med at ringe til din læge og forklare hvad de er du oplever. Din læge kan spørge mere ind, og vurdere om du bør have knopperne undersøgt nærmere, eller om lægen kan sige mere efter at have talt med dig og spurgt mere ind til det du oplever.
Mange hilsner Julie