Stiv pik
brevkassespørgsmål af
Peter
15 år
Hej, jeg hedder Peter, og jeg har et spørgesmål. Når folk siger de for jern på, betyder det så at deres pik er lige så hård som jern? Fordi min pik er ikke hård som jern. Hvor hård er en pik når den er stiv?

Svar:
Hej Peter
Tak for dit spørgsmål. Lad mig starte med at skrive at nej, en pik bliver ikke lige så hård som jern, når den er stiv. Det er en talemåde, som nok kommer af at en pik også kan kaldes for ens "jern" eller "stang" eller lignende. Kært barn har mange navne, som man siger.
Men det er dog meget forskelligt hvor stiv/hård en pik kan være, alt efter hvor ophidset man er. Hvis man er lidt ophidset, så er den måske stadig ret blød, men er stadig vokset mere end hvis den er helt slap, og hvis man er meget ophidset, vil den ofte vokse mere og blive mere fast i det. Det er lidt svært at forklare præcis hvordan det vil føles, og jeg tror ikke at det er helt ens for alle drenge/mænd. Men så vidt jeg kan forstå, så kan det føles ligesom hvis du spænder musklerne i armen, men uden at du rent faktisk spænder.
Mit bedste bud er at du prøver dig lidt frem og er nysgerrig på din krops reaktioner når de sker. Brug tid på at udforske dig selv. På den måde bliver du også klogere på hvad du synes er rart, og hvad du måske ikke synes er rart.
Hvis du er mere nysgerrig på pikken, så har sexlinjen.dk skrevet en rigtig fint artikel. Du finder den her
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Signe