Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Eric
16 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Hej Cyberhus Jeg er for noget tid siden stoppede med at onanere til porno fordi syntes at det følte forkert, så jeg stoppede men nu kan jeg næsten ikke selv blive tændt af at onanere uden at se porno hvilket jeg heller ikke går tilbage til men jeg har mistet lysten til at have sex eller at onanere Hvordan får lysten tilbage?

Svar:

Hej Eric.

Jeg tror, at det, du oplever lige nu med ikke at have lyst, kunne være en mulighed for dig til virkelig at kunne mærke dig selv og hvad du tænder på. Det er ikke altid, at man giver sig selv mulighed for det, fordi manges sexliv måske også er præget af vaner og hvad man plejer at gøre i stedet for egentlig at mærke efter, hvad man gerne vil eller har lyst til. Så det her kunne måske være en god mulighed for dig til at prøve noget nyt eller mærke efter, hvad du tænder på uden pornoen. Jeg tror, at din lyst vil komme tilbage igen, men du og din krop skal måske blot vænnes til at det skal foregå uden porno. Og så får jeg også lyst til at skrive til dig, at det er helt normalt at opleve at ens lyst kan svinge i perioder, så der er ikke noget unormalt ved det, du oplever. Og jeg tænker særligt at det giver god mening, når du har vænnet dig til at onanere til porno. Så jeg håber ikke, at du panikker over, at du ikke oplever, at din lyst er det samme.

Helt konkret kan du måske prøve at tænke over, hvad det var ved pornoen, som gjorde at du havde eller fik lyst. Var det nogle særlige fantasier, billeder, oplevelser osv. Og så kan du prøve at gå i gang med at bruge din fantasi. Det vil nok ikke være det samme til at starte med, fordi du har fået meget "hjælp" fra pornoen, så det kan tage noget tid. Men det er netop øvelsen, og muligheden for at mærke efter, hvad du egentlig tænder på. Du kan prøve lidt forskelligt af for at mærke, hvad du egentlig tænder på. Det kan fx være forskellige fantasier, eller måske forskellige "klip" fra porno, som du kan tænke på. Det kan også være, at du har oplevelser fra virkeligheden, du kan bruge. Og giv dig selv god tid. Noget vil ikke virke, men måske er der noget andet, der vil. Og mens du gør det, så træner du din fantasi, hvilket kan være ret godt helt generelt. Men samtidig tænker jeg, at det er vigtigt at du giver det tid, så du netop kan mærke, når din lyst så dukker op, så du ikke presser dig selv til at onanere, selvom du måske ikke har den store lyst. For det erhelt okay ikke at have lyst i en periode. Det er der ikke noget farligt i, eller er ensbetydende med, at ens lyst så er helt væk.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og vil se det her som en mulighed for at kunne mærke efter.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål