Stick n pock
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg har fået lavet en smiley stick n pock tatoo for en uge siden. Den er ikke rigtig hævet men der er en lille bitte rød, blålig ring rundt om det ene øje som kom næsten lige efter jeg lavede den. Efter alt det jeg hørte der kunne ske blev jeg bekymret. Min mor og far ved det ikke og det ville ikke være godt vis de gjorde. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej!
Det behøver slet ikke at være noget alvorligt, men det er vigtigt at en læge eller sygeplejerske får kigget på det, for at udelukke at det ikke skulle dreje sig om om en reaktion som kræver noget medicin. Jeg vil anbefale at du under alle omstændigheder får nogen til at kigge på det, og skulle du få feber eller anden sygedomsfornemmelse skal det ses med det samme.
Mange gange er forestillingen om sine forældres reaktion meget værre end virkeligheden, så hvis du kan tage mod til dig og fortælle dine forældre så kan de hjælpe dig med at komme i kontakt med f.eks. jeres egen læge. Ellers er der måske en voksen på skolen du kan spørge i fortrolighed om hvordan du kan komme i kontakt med en sygeplejerske eller læge?
Held og lykke med det!
Vh
Rebecka