Stemmen

brevkassespørgsmål

Stemmen

brevkassespørgsmål af
Oli
15 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hey. Min stemme har været i overgang siden sommerferien, men nu er den endelig blevet dybere, men man stadig ikke skrige højt og min stemme er lidt “rusten” Lyder lidt som en robot, siger mine venner. Betyder det bare, at den ikke er helt færdig endu? :) - eller?? Mangler den det sidste?

Svar:

Hej Oli.

Tak for dit spørgsmål. Det lyder til, at du er godt på vej i processen frem mod en dybere stemme. Som du så fint selv skriver, mangler den lige det sidste, og det kan være svært at sige, hvor længe den vil være om at færdigudvikle sig. Det varierer meget fra person til person, og afhænger også af, hvor hurtigt din krop i øvrigt udvikler sig. Du skal ikke være bekymret for, at din stemme vil fortsætte med at lyde rusten og robotagtig. Det er blot en helt normal fase, som du lige pludselig kommer igennem.

Hilsen Louise

LouiseUs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål