steder for børn og unge i ferien

brevkassespørgsmål

steder for børn og unge i ferien

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg hedder M. og jeg er 13 år.

Det skal lige siget jeg er ikke er så god til og stave, men jeg skriver til dig/jer fordi jeg godt vil hører om der er et sted for børn og unge kan bo i sommerferien.

Jeg søger mest en sted hvor man kan få hjælp med nogen ting eller hvor man bare kan værer i sin sommerferie.

Håber du/I kan hjælpe mig :)

kærlig hilsen M.

Svar:

Hej pige 13 år - tilbud i sommerferien.

Du spørger, om der er et sted, hvor børn og unge kan bo i sommerferien. Der findes forskellige sommerlejre rundt omkring i landet med forskelligt indhold og priser.

Da jeg jo ikke kender dig, og ved noget om dine interesser, hvordan dine forældres økonomi er og ikke mindst, hvad det er for noget, du mener med at få hjælp med nogen ting, er det svært at pege på noget helt konkret.

Hvis du går i en klub, vil jeg foreslå dig at snakke med pædagogerne der. Det kan tænkes, de kender nogle steder. Du kan også snakke med din klasselærer om det.

Endelig har du mulighed for enten alene eller sammen med dine forældre at henvende dig på det Socialcenter, I tilhører (afhænger af, hvor du bor).

Der er 4 socialcentre ialt i Århus, der har åbningstid hver dag fra klokken 9-12 - torsdage også fra klokken 16-17.

Hvis du ikke ved, hvilket socialcenter, du hører til, er du meget velkommen til at ringe hertil på telefon 8940 3183.

Med venlig hilsen
Anne Hultberg
Rådgiver i Ungekontakten