Større eller ej?

brevkassespørgsmål

Større eller ej?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej jeg er en dreng på 14 år og er forvirret om ens penis bliver større når man kommer eller den ikke gør.

Svar:

Hej med dig!

Tak for et rigtig godt spørgsmål. Det er rigtigt at penis kan vokse, og det sker når man bliver ophidset eller tændt. Det der sker er, at når man bliver tændt, så strømmer blod til penis, hvilket får penis til at blive stiv og for mange også, at den bliver tykkere og/eller længere. Hvor meget den vokser er dog forskelligt fra person til person. Nogle vil opleve at penis vokser rigtig meget mens andre måske ikke ser den store ændring, - begge ting er dog helt normale.

Når man så f.eks. onanerer eller har sex, så kan det ende ud i en orgasme, og altså at man kommer. Ved en orgasme oplever man en række sammentrækninger i kroppen og specielt i underlivet. Nogle oplever derfor også at de faktisk spjætter med f.eks. deres ben når de får en orgasme. Orgasmen giver en intens følelse af nydelse i kroppen, og man bliver mere følsom bl.a. i kønsdelene. Derfor tænker jeg at nogle måske godt kan opleve, at penis føles endnu større efter en orgasme. Det der dog typisk sker efter en orgasme, det er at blodet igen løber fra penis og at den derfor bliver slap igen, og vender tilbage til den størrelse den har, når man ikke er ophidset. Så penis vokser når man bliver ophidset, men selve orgasmen får den ikke til at blive endnu større, selvom det måske godt kan føles sådan.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, men ellers hvis der er andet du er i tvivl om eller har spørgsmål om, så er du velkommen igen en anden gang. Ellers er Sexlinien også en rigtig god hjemmeside, hvor man kan få svar på rigtig meget af det man kan komme til at gå og undre sig over.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål