Vil virkelig gerne tabe mig!

brevkassespørgsmål

Vil virkelig gerne tabe mig!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej cyberhus.

Jeg er 14 år og vejer ca 69 komma et eller andet, og jeg er 167,5 cm høj. Jeg er ret buttet osv, og tyk! Og vil virkelig gerne tabe mig, men det er ret svært for mig! Kan ikke komme ind i fitness da jeg er 14, og jeg synes simpelthen ikke de der øvelser man laver derhjemme eller hvis man løber udenfor hjælper eller duer til noget!

Need help, for har næsten altid være ret buttet lige siden jeg var lille.

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål.

Når jeg hører om din højde og vægt tænker jeg ikke at du er tyk. Er du forbi puberteten? Det er almindeligt for mange piger at se lidt mere buttede ud i starten af puberteten.

Det lyder som om du dyrker en masse motion, hvilket er godt. Det skal du blive ved med. Jeg synes ikke vægttab hører til for dig endnu, i betragtning af din alder, vægt og højde. Men generelt er motion ikke så effektivt som kostvaner når man skal tabe sig. Det betyder ikke at man skal sulte sig, eller helt undgå bestemte fødevarer. Man skal spise varieret, og så måske skære ned på sukker (sodavand, slik osv..).

Med venlig hilsen

Mads

Madss billede
Mads fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål