Underliv
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkasse. det fleste har jo bare 1 streg i underlivet, men ved mig er der næmest 2. det er som om at 1 af de indre skamlæber stikker lidt ud. Jeg er lidt nervøs for at drengene måske ikke vil ha mig så..er det normalt? kan jeg gøre noget for at få det til at forsvinde?

Svar:
Hej.
Godt du skriver herind, jeg skal hjælpe dig så godt jeg kan.
Det er helt normalt at kvinders skamlæber vokser når de går i puberteten. Hos nogen vokser de indre skamlæber lidt mere end de ydre, og de indre kan derfor stikke lidt frem mellem de ydre skamlæber. Det er helt normalt, og kommer fordi de kvindelige kønshormoner i din krop påvirker dine kønsorganer til at vokse og blive mere kvindelige.
Du behøver ikke være bange for, at drengene ikke vil være sammen med dig. Jeg synes ikke det er noget du skal skamme dig over da det jo er helt normalt, og der er sikkert flere af dine vendinder hvor de indre er vokset lidt mere end de ydre. Jeg er sikker på, at hvis du finder en sød fyr, der også synes du er rigtig sød, er han fuldstændig ligeglad med om de indre skamlæber er lidt større end de ydre.
Man kan ikke gøre noget for at ændre det, og det er der heller ikke nogen grund til, for du er fuldstændig normal. Alle kønsorganer er forskellige, også drengenes, der er ikke to der er ens, det sådan vi er skabt.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers kan du altid skrive igen.
Hilsen Lea